Меню Закрити

Якось так склалося, що за останні дні я кілька разів почула від абсолютно різних людей скарги на те, що при проведенні онлайн-уроків діти починають шкодити, писати гидоти в чат, змінювати імена та … (допишіть своє), тим самим зриваючи уроки.

В черговий раз переконуюся, що збільшення кількості безкоштовних ресурсів для дистанційного навчання ніяк не переходить в якісні зміни.

Якщо провести аналогію – багато вчителів в одному місці це ще не школа. Ділюся досвідом, як це вирішено в Покотилівський ліцеї №2 на базі платформи ЦДТ “Освіта без меж”.

Перш за все, при вході на платформу дитина авторизується під своїми логіном і паролем.

Запис до школи обмежений – на початку року адміністратор вносить новоприбулих дітей, відраховує випускників та моніторить акаунти дітей, які навчаються в школі в даному навчальному році.

Якщо відбуваються збої в авторизації, настройку доступу кожен учень вирішує через адміністратора в індивідуальному порядку.

Така організація записи відпрацьована дослідним шляхом і виключає можливість доступу до системи сторонніх учасників.

Після авторизації (доступ зберігається в браузері персонального пристрою і дитині достатньо його підтвердити одним кліком) дитина потрапляє в свій особистий кабінет, і отримує доступ до всіх курсів-предметів свого року навчання.

редактор тексту Для участі у вебінарі йому досить просто перейти до відповідного курс – вебінар і включити мікрофон і камеру (при необхідності).

У дистанційному форматі навчання (наприклад зараз, в період карантину) у дітей зберігається розклад уроків і час їх початку. Змінюється тільки тривалість самого уроку і його структура – відповідно до санітарних норм діти займаються в вебінарной кімнаті (у своя у кожного класу своя) 20-25 хвилин, а потім, не виходячи з системи, виконують завдання для закріплення в своїх робочих зошитах.

редактор тексту Після цього, в залежності від того, як учитель організовує роботу на уроці, виконані роботи можуть бути відправлені в відповідний курс, або перевірені вчителем тут же в онлайн-режимі.

Перерви між заняттями тривають 15-20 хвилин, в цей час діти можуть перекусити, поспілкуватися в один з одним, зробити гімнастику або зайнятися своїми справами.

Наступний урок починається за розкладом очної школи, і для цього учня досить надіти навушники, або просто сісти за комп’ютер (планшет, смартфон).

Діти не змінюють вебінарние кімнати – до них переходять вчителя. Це особливо актуально для учнів молодшої школи. Батьки один раз налаштовують вхід в систему і наші малюки самі освоїли алгоритм подальших дій – увійти в систему і підключитися до вебінару двома кнопками.

Звичайно, навіть з цим у деяких дорослих і дітей виникають проблеми. Але їх набагато менше, ніж при постійному перепідключенні до різних конференцій і ресурсів та введення різних даних для входів (про установку кількості різних додатків можна промовчати).

Проблеми з доступом, підключенням, настроюванням лежать на плечах адміністратора платформи – вчителі зайняті навчанням і їм не доводиться витрачати час уроків на вирішення технічних питань.

Авторизація на сайті і розмежування рівнів доступу дозволяє вчителям контролювати навчальний процес і моментально реагувати на його порушення.

Оскільки учень авторизований, написати дурниці в чат, потроллити вчителя і учнів анонімно вже не вийде. Якщо і це не зупиняє Шкодник – вчитель просто “виганяє” їх з класу – відключає від вебінару.

Звичайно, наші талановиті діти вигадують нові можливості для пустощів, але коли це можна відстежити протягом лічених хвилин і тут же відповідно відреагувати, бажання почудити різко сходить нанівець.

Відсоток присутніх на онлайн-уроках в школі – 50-70%. Безумовно, є діти, які не мають ніякої технічної можливості для навчання дистанційно.

Є батьки, які принципово проти яких би то не було дистанційних технологій – але їх меншість.

І в порівнянні навіть з минулим роком можна сказати, що все більше дітей активно включаються в навчальний процес.

редактор тексту А багато хто навіть чекають “карантин і дистанційку”, тому що не потрібно прокидатися набагато раніше, кудись йти, а досить встати з ліжка і пересісти за комп’ютер – багато хто навіть снідають в першій перерві, благо – часу достатньо.

Маючи за плечима досвід роботи з дистанційною платформою більше 5 років, ми прийшли до висновку, що організація, контроль і уніфікація навчального процесу вирішують все.

Використання великої кількості різних інструментів грають в даному випадку негативну роль, і знижують як якість навчального процесу, так і кількість учнів, готових брати в ньому участь.

Опубліковано в Індивідуальне навчання

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *